حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2666×
برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در بندرعباس
۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
شناسه : 9208
بازدید 210
15
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان خبر داد ؛ حجت‌الاسلام انصاری راد گفت: جلسات تفسیر قرآن کریم بعد از نماز ظهر و عصر با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در مسجد قدس بندرعباس درحال برگزاری است.
ارسال توسط : نویسنده : زینب شکوه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ، حجت‌الاسلام انصاری راد در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی اظهار کرد: مهم ترین ویژگى ماه رمضان، نزول قرآن است که در شب قدر بر قلب نازنین پیامبر اکرم (ص) نازل شده است.

وی به اهمیت قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: ماه رمضان‏ پیوند مستحکمى با قرآن دارد و به همین جهت، باید به این هدیه الهى توجه خاص شود. بر این اساس یک مسلمان علاوه بر روزه گرفتن، باید با قرآن‏ مأنوس شود؛ چرا که قرآن‏ هم هدایت است، هم بیّنات و هم فرقان.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه ماه رمضان، فرصت خوبی است که باید از آن استفاده کنیم، تصریح کرد: باید تفسیر و تدبر در قرآن کریم را واجب بدانیم. چون قرآن، کسانی را که در آیاتش تدبر نمی‌کنند، توبیخ می کند، «أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا» در این آیه، این توبیخ یعنی واجب بودن تدبر آمده است، چرا که خدواند برای کار مستحبی همانند غسل جمعه یا نماز شب توبیخ نمی‌کند.

حجت‌الاسلام انصاری راد ادامه داد: خداوند در این زمینه دو توبیخ می‌کند، ابتدا می‌گوید: «أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ» که این یک توبیخ جدا و بعد از آن می‌گوید: «أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا» و این هم توبیخ دیگری است. دو توبیخ پشت سر هم، برای امر مستحبی نیست! لذا من می‌گویم، تدبر واجب است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه تفسیر قرآن کریم، شناخت این کلام الهی را بسیار مهم برشمرد و گفت: جلسات تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان، بعد از نماز ظهر و عصر با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در محل مسجد قدس بندرعباس درحال برگزاری است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.