حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2663×
برنامه های هفته وحدت شهرستان قشم تشریح شد/اطعام یک‌هزار نیازمند شیعه و اهل سنت
۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۲۴
شناسه : 12243
بازدید 75
8
رئیس تبلیغات اسلامی قشم ضمن تشریح برنامه های ویژه هفته وحدت، برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) در مسجد جامع اهل سنت قشم، اطعام 1000 نیازمند شیعه و اهل سنت و برگزاری نشست علمی تخصصی جریان شناسی و عوامل تفرقه انگیز وحدت اسلامی در دانشگاه آزاد از جمله این برنامه ها برشمرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی قشم؛ حجت الاسلام احمد غلامی در گفتگو با روابط عمومی با بیان اینکه روزهای ۱۲ تا ۱۷ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرده اند، گفت: ‌آرمانی بزرگ و قابل ستایش که در صورت تحقق، پیامدها و نتایج مطلوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: منشأ این اقدام بر پایه روایاتی است که در خصوص زادروز نبی مکرم اسلام(ص) مطرح شده و به سبب آن پیروان مذاهب اسلامی با اعتقاد به یکی از این دو روز با برپایی جشن و سرور و شادمانی، ارادت خود را به ساحت مقدس و متعالی پیامبر اعظم(ص) ابراز می دارند.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم بیان داشت: نامگذاری این ایام به عنوان هفته وحدت متضمن حکمت ها و نکاتی ظریف است که توجه و التفات به آنها برکات مضاعفی را در بهره مندی از میلاد دردانه هستی، نبی الرحمه و رحمه للعالمین، نصیب مسلمانان و جهان اسلام خواهد کرد.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه در حقیقت هفته وحدت، هفته عزم و اراده در گام برداشتن به سوی بهترین است که در بین مردمان شیعه و سنی مانه و سملقان دیده می شود، تاکید کرد: جا دارد به بهانه هفته وحدت، همه‌ امت‌ اسلامی، هر یک به تناسب درک و معرفت خـود، ویـژگی‌های پیامبر اعظم (ص) را که در قرآن کریم و سنت قطعی آمده است، سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی وحدت امت اسلامی را از اصول و ارزش های مورد تاکید پیامبر خدا(ص) دانشت و ابراز داشت: از دیدگاه آن حضرت(ص) عزت و اقتدار همه جانبه مسلمانان در پرتو وحدت و همبستگی در برابر دشمنان مشترک است.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم ضمن تشریح برنامه های ویژه هفته وحدت در این شهرستان، برگزاری جشن میلاد پیامبر(ص) در مسجد جامع اهل سنت قشم، برگزاری نشست هم اندیشی وحدت و محفل انس با قرآن در مسجد جامع شهر درگهان، دیدار با خانواده شهدای امنیت، برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد امام حسن(ع) شهر رمکان، برگزاری نشست علمی تخصصی جریان شناسی و عوامل تفرقه انگیز وحدت اسلامی در دانشگاه آزاد واحد قشم، تجلیل از اساتید و علمای فعال در حوزه تقریب در دانشگاه آزاد و برگزاری همایش میلاد پیامبرص) و هفته وحدت و تجلیل از کارآفرینان اهل سنت از جمله این برنامه ها برشمرد.

حجت الاسلام غلامی در ادامه، برگزاری نشست علمی علمای شیعه و اهل سنت و اساتید دانشگاه با موضوع راهکاری وحدت اسلامی در جامعه با محوریت نقش اساتید و علما در مدرسه علوم دینی اسماعیلیه گیاهدان، برپایی جشن میلاد پیامبر(ص) مقابل شهرداری قشم، اجرای مسابقه فرهنگی وحدت، اطعام 1000 نیازمند شیعه و اهل سنت، تهیه کلیپ از سخنان مقام معظم رهبری پیرامون وحدت و برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) در مسجد النبی(ص) را از دیگر برنامه های ویژه هفته وحدت در شهرستان قشم عنوان کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.