حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2662×
الگو گرفتن از سیره و منش امام هادی(ع) برای جامعه امروزی ضرورت است
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۹
شناسه : 14507
بازدید 57
5
حجت الاسلام طاهری روحانی مستقر شهرستان بندرلنگه: حجت الاسلام مرتضی طاهری طی سخنرانی در مراسم شهادت امام هادی (ع) گفت: الگو گرفتن از امام هادی (ع) نیاز جامعه امروزی است.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی بندرلنگه، حجت الاسلام مرتضی طاهری روحانی مستقر شهرستان بندرلنگه در مراسم شهادت امام هادی (ع) حسینیه سید محمد عالم بندرکنگ ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت جانسوز امام هادی(ع)، گفت: امام هادی(ع) نمونه ای از انسان کامل و اخلاق اسلامی بود، ایشان یکی از پیشتازان دانش، تقوا و کمال است که وجودش مظهرفضائل اخلاقی است به گونه ای که از کودکی دارای هوش و زیرکی خاصی بودند.

وی با بیان اینکه امام هادی(ع) دارای نفس زکیه و عزمی راسخ و همتی عالی بود، افزود: عظمت شخصیت آن بزرگوار به قدری زیاد است که دوست و دشمن را به اعتراف واداشته است به نحوی که روابط اخلاقی ایشان با سایرین الگو و روش وی منصفانه و منطبق با اصول عدالت بود.

حجت الاسلام طاهری آماده کردن مردم و شیعیان نسبت به غیبت امام مهدی(عج) را یکی دیگر از محور فعالیت های این امام همام نام برد و عنوان کرد: امام هادی(ع) با نهایت احتیاط و جلوگیری از حساس شدن حکومت، این موضوع را به طور سر بسته در ضمن سخنان خویش ذکر می فرمودند.

وی در پایان، در خصوص اوضاع سیاسی خاطرنشان ساخت: متوکل به خاطر هراسی که از نفوذ و محبوبیت ایشان در بین مردم داشت ایشان را از مدینه به سامرا فراخواند و منزلشان را طوری انتخاب کرده بود که همواره تحت نظر باشند و به طور مرتب دستور تفتیش منزل ایشان را صادر می‌کرد و تمام دیدارها و رفت و آمدها را توسط نیروهای حکومتی کنترل می کرد، که در این زمینه علی رغم اینکه امام هادی(ع) شدیدا تحت نظر بود، اما از پای ننشست و فعالیت‌های خود را به شیوه‌ای مطابق اوضاع زمان خویش به پیش برد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.