حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2665×
اعزام بیش از 30 مبلغ به مناطق تبلیغی میناب در ایام فاطمیه
۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰
شناسه : 13638
بازدید 62
7
حجت‌الاسلام فاضلی پور از اعزام ۳۰ مبلغ به نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان میناب در ایام فاطمیه خبر داد.
پ
پ

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی میناب، حجت‌الاسلام اسحاق فاضلی پور در گفتگو با روابط عمومی گفت: اهمیت عزاداری برای حضرت زهرا(س) برابر با عزاداری برای همه ائمه اطهار(ع) است زیرا ایشان ام الائمه(ع) هستند و ام نیز در لغت عرب به معنای اصل و ریشه است یعنی ایشان اصل و ریشه تمام ائمه(ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) ام ابیها نیز لقب دارد یعنی مادر پدر نیز محسوب می شود، گفت: رسول الله(ص) نیز به واسطه حضرت زهرا(س) در این عالم رزق می گیرد البته به این معنا نیست که مقام ایشان از پیامبر(ص) بالاتر است بلکه حضرت زهرا(س) واسطه برخی فیوضات الهی برای ایشان است.

رییس تبلیغات اسلامی میناب اضافه کرد: اقامه عزاداری برای حضرت زهرا(س) اقامه عزا برای تمام اهل بیت(ع)، نبوت و ولایت است البته اقامه عزا به معنا گریه کردن و بر سر و سینه زدن نیست در حالی که این اعمال نیز جزیی از اقامه عزاست اما در حقیقت اقامه عزا برای حضرت زهرا(س) به معنای احیای امر ایشان است و باید در تجمعات و عزاداری ها به این مسئله توجه شود.

حجت‌الاسلام فاضلی پور تصریح کرد: امام صادق(ع) می فرماید: در این جمع های عزاداری زمانی که به اندازه بال مگس بر مصیبت ما اشک می ریزید، خدا تمام گناهان شما را می بخشد یعنی این مجالس ظرفیت و زمینه ای را ایجاد می کند که کمترین امکان آن غفران ذنوب است تا بتوانیم به اهل بیت(ع) نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه یکی از ثمرات اقامه عزا بر اهل بیت(ع) احیای امر آنان است، ابراز کرد: دیگر ثمره این مراسم ها احیای ذکر اهل بیت(ع) که مظهر نام جلال و جمال خداوند هستند، است چنان که در قرآن کریم نیز آمده باید اسماء الحسنی خداوند را یاد کنیم. در تفسیر این آیه آمده: اسماء الحسنی خداوند نام در وجود اهل بیت(ع) است که یکی از زیباترین آنها نام حضرت زهرا(س) است.

وی در پایان گفت: به مناسبت ایام فاطمیه و دهه بصیرت بیش از 30مبلغ به روستا ها جهت تبلیغ معارف الهی اعزام شدند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.