حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2637×
آغاز برنامه‌های زیر سایه خورشید در حاجی‌آباد/کاروان خدام حرم مطهررضوی وارد شهرستان حاجی‌آباد شد
۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
شناسه : 10340
بازدید 87
14
کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان متشکل از خدام حرم مطهررضوی و خادمیاران همراه با پرچم باصفای آستان مقدس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام وارد شهرستان حاجی‌آباد شد و مورد استقبال گرم مردم و مسئولان این شهرستان قرار گرفت.
ارسال توسط :
پ
پ
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، صبح امروز همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک کرامت کاروان زیرسایه خورشید استان هرمزگان متشکل از خدام حرم مطهررضوی و خادمیاران همراه با پرچم باصفای آستان مقدس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام راهی شهرستان حاجی‌آباد شدند و در بدو ورود به این شهرستان در روستای سرچاهان مورد استقبال پرشور مردم و فرماندار شهرستان قرار گرفتند.

این کاروان در اولین برنامه خود در شهرستان حاجی‌آباد و روستای سرچاهان در منزل شهید والامقام همت‌الله شمسایی از شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس استان هرمزگان حاضر شده و با پدر و مادر این شهید قدسی مقام دیدار کردند.

شهید شمسایی از شهدای دوران دفاع مقدس است که در ۱۸ سالگی به صورت داوطلب عازم جبهه‌های حق علیه باطل شده و به درجه رفیع شهادت نائل آمده است‌‌.

کاروان خادمین حرم مطهر رضوی بلافاصله بعد از اجرای برنامه‌های خود در روستای سرچاهان راهی شهر حاجی آباد شدند و در جمع مردمی استقبال‌کنندگان حاجی‌آیادی در امامزاده سلطان سید محمد و سید نظام‌الدین حاضر شدتد

در این مراسم مردم حاجی آباد با اهدای گل‌هایی از خادمین حرم مطهر و پرچم بارگاه منور حضرت رضا علیه‌السلام استقبال کردند و خادمین نیز ضمن اهدای گل به قبور مطهر شهدای آرام گرفته در آستان امامزادگان واجب التعظیم سید محمد و امیر نظام الدین(ع) به مقام شامخ و قدسی این شهدای والامقام  ادای احترام کردند

حجت‌الاسلام خانجانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی‌آباد و امام جمعه موقت شهرستان در آیین استقبال از خدام رضوی با اشاره به حدیث سلسله الذهب گفت: امام رضا علیه‌السلام مایه خیر و برکت و آرامش ایرانی‌ها است و زیارت این امام بزرگوار در روایات برابر  با زیارت کربلا و خانه خدا معرفی شده است و ارادت ما به امام رضا علیه‌السلام موجب افتخار شده است.

وی افزود: به برکت امام رضا علیه‌السلام امروز ایران اسلامی کاملا مستقل است و قدرت‌های خارجی قدرت مداخله در مسائل داخلی ما را ندارند.

خانجانی بیان‌کرد: انتظار داریم که آستان قدس رضوی برنامه‌‌ریزی هایی داشته باشد تا مردمی که تاکنون به زیارت حضرت رضا علیه‌السلام نرفته‌اند بتوانند مشرف به این آستان قدسی شوند چرا که زیارت رفته‌های زیادی در شهرستان داریم که عمدتا به دلیل محرومیت نمی‌توانند عازم شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواهری نیز در این مراسم اظهار کرد: در چند روزی که در استان هرمزگان حضور داشتیم جز خوبی و نیکی و ارادت به حضرت رضا علیه‌السلام چیزی در استان هرمزگان ندیدیم و این ارادت عظیم نسبت به حضرت را باید ارج نهیم و از آن مواظب کنیم چرا که دستگاه‌های عظیم تبلیغاتی دنیا به دنبال از بین بردن ارادت ما به اهل‌بیت و ترویج دین‌گریزی هستند.

وی ادامه داد: امام رضا علیه‌السلام می‌فرمایند: اگر مدمنین راه‌های نفوذ شیطان را نبندند، شیطان چیزی از اعمال نیک باقی نمی‌گذارد لذا بدانید کینه، حسد، بداخلاقی و … همه ابزارها و راه‌های نفوذ شیطان هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.