حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2662×
پویش حال خوب ویژه عملیات رمضان امسال با محوریت؛ سوره مبارکه محمد(ص)برگزار می شود
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
شناسه : 15561
بازدید 177
12
رئیس اداره امور قرآنی هرمزگان: رئیس اداره امور قرآنی هرمزگان گفت: عملیات رمضان امسال با محوریت؛ سوره مبارکه محمد(ص) در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام صابر پروین در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با دستور کار «ماه مبارک رمضان و عید نوروز» طی سخنانی ضمن تبریک پیشاپیش این مناسبتها به برنامه های دارالقرآن الکریم در این ایام اشاره و اظهار داشت: عملیات رمضان با عنوان پویش حال خوب امسال با محوریت؛ سوره مبارکه محمد(ص) انجام خواهد شد و علت انتخاب این سوره، محتواهای و فراگیری عمومی بیشتر این سوره است.

وی اظهار داشت: فضای معنایی و محتوایی سوره محمد(ص) ، فضای امیدآفرینی است که خداوند به اهل ایمان بشارت داده است و کلید واژه و شعار ما، حال خوب برای کار خوب است که در این سوره مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس اداره امورقرآنی تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، برنامه محله همدل را یکی دیگر از برنامه عنوان کرد و افزود: این برنامه با مشارکت سایر محلات برای برگزاری کارگاههای سبک زندگی قرآنی با محوریت آسیب شناسی جتماعی، برگزاری مواکب قرآنی در محلات؛برگزاری محافل قرآنی؛ ایجاد مرکزی برای جمع آوری کمک های مردمی؛ زمینه سازی برای تقویت توان علمی دانش آموزان و برنامه های جنبی دیگری که در ذیل این برنامه تدوین شده است.

حجت الاسلام پروین، برگزاری کرسی های تفسیر قرآن کریم و آموزش های مجازی تدبر در قرآن؛ تولیدات رسانه ای،برگزاری مراسم جزء خوانی؛ محافل انس با قرآن و کرسی های تلاوت قرآن کریم در مساجد و بقاع متبرکه با هماهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان از دیگر برنامه های این اداره در ایام ماه مبارک رمضان بر شمرد.

وی گفت: تبیین آموزه های قرآنی در سبک زندگی ایرانی و اسلامی و معرفی الگوهای برتر در حوزه خانواده در برنامه های قرآنی ماه رمضان مورد توجه قرار گرفته و مربیان، سخنرانان، فعالان فرهنگی و قرآنی با حضور در جمع مردم به تبلیغ و ترویج فرهنگ ناب اسلامی بر اساس آیات مرتبط با موضوع خانواده و نیز مسائل مختلف دینی و احکام اسلامی می پردازند.

حجت الاسلام پروین عنوان داشت: مهم‌ترین اهداف در برنامه‌ها؛ همان اهداف انقلاب اسلامی و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب است؛ در صدور احکامی که برای متولیان امر تبیین، ابلاغ شده تبیین اسلام و انقلاب اسلامی حائز اهمیت است و جایی که بتوانیم با سرشاخه‌های موثر در شهر و روستا ارتباط برقرار کنیم، نسبتا” اهداف ما محقق خواهد بود.

وی افزود: آماده کردن مساجد به منظور دید و بازدیدهای مومنین و برنامه های قرآنی مساجد از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سطح استان، به عنوان فعالیت‌های تبلیغی در نوروز است که با جدیت دنبال خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.