حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2662×
ضرورت بومی‌سازی فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب در هرمزگان
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
شناسه : 14573
بازدید 186
10
حجت الاسلام و المسلمین انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر ضرورت بومی‌سازی فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب در استان، گفت: بانوان فرهیخته استان هرمزگان باید به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیش از پیش تلاش کنند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصای‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز، سوم بهمن‌ماه، در نشستی با کارشناسان فرهنگی از حجاب و عفاف، اظهار کرد: پرداختن به مسئله حجاب به عنوان یک ارزش و رویکردی مؤثر در مواجهه و مقابله با تهاجم فرهنگی می‌تواند آثار و پیامدهای مثبتی برای جامعه در پی داشته باشد.

وی با اشاره به ابعاد ایجابی و سلبی حجاب، افزود: حجاب به معنای پوشش اسلامی، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است. بعد ایجابی آن، وجوب پوشاندن بدن و بعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی برای نامحرم است که برای تحقق حجاب اسلامی، باید این دو جنبه در کنار یکدیگر باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود در راستای ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، عنوان کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان از تمامی ظرفیت‌های در اختیار از قبیل هیئات مذهبی، مداحان، مبلغان و … برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بهره لازم را خواهد برد.

انصاری‌راد با تأکید بر اینکه بانوان فرهیخته استان هرمزگان باید به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیش از پیش تلاش کنند، بیان کرد: فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب باید بومی‌سازی شود. عفاف و حجاب امری فطری است و در قالب دستورالعمل جوابگو نیست به همین سبب شکل‌گیری شالوده شخصیت زنان باید بر اساس مبانی اخلاقی باشد و در همین راستا باید در جهت تقویت بانوان جامعه کوشید.

وی با بیان اینکه حجاب باید به صورت قانون درآید و نهادی خاص، مسئول نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در کشور باشد، تصریح کرد: مبلغات نیز پاسخگوی سؤالات جوانان در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب باشند. با توجه به هجمه دشمنان به فرهنگ عفاف و حجاب به‌ویژه در جریان اغتشاشات اخیر باید کار فرهنگی مؤثری در حوزه حجاب و عفاف انجام شود و در این مسیر نباید به تبلیغات سوء دشمنان توجه کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه بی‌حجابی ریشه‌های فرهنگی متعددی دارد، یادآور شد: اقدامات حوزه حجاب و عفاف نباید صرفاً به تذکر یا برخورد با افراد بی‌حجاب محدود شود، بلکه لازم است همه بخش‌ها به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی و بخش تعلیم و تربیت، فرهنگ‌سازی در این زمینه را جدی بگیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.