حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2662×
خوشرویی با مردم از صفات بارز امام محمد باقر(ع) بود
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶
شناسه : 14449
بازدید 153
3
سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه در یادداشتی به مناسبت ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع): سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر لنگه در یادداشتی به مناسبت ولادت امام محمد باقر(ع) گفت: خوشرویی با مردم از صفات بارز امام محمد باقر(ع) بود.
ارسال توسط : نویسنده : محمد حلافی منبع : روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه، حجت الاسلام علی خلیفاوی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام محمد باقر(ع) گفت: پیشوای پنجم شیعیان روز جمعه اول ماه رجب سال 57 هجری دیده به جهان گشود. خوشرویی و خوش رفتاری با مردم از ویژگی های بارز این امام همام است.

وی گفت: پیشوای پنجم شیعیان به صفات والای انسانی آراسته است جود و بخشش و خوش رفتاری با مردم و صبر و بردباری از صفات بارز این امام همام است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندرلنگه با اشاره به مقام علمی و جایگاه ویژه امام محمد باقر(ع) تصریح کرد: جابربن عبدالله انصاری از یاران پیامبر در مورد مقام علمی امام محمد باقر(ع) از پیامبر گرامی اسلام شنیده بود که میگفت ای شکافنده علوم.

حدیث از امام محمد باقر علیه السلام

حجت الاسلام خلیفاوی در بخش دیگری از سخنان خود به فضایل اخلاقی امام محمد باقر (ع) اشاره و خاطر نشان کرد: امام محمد باقر (ع) آینه تمام نمای رسول گرامی اسلام بود در عبادت و زهد،در جود و بخشش و خوش رفتاری با مردم سرآمد همگان بود.

وی در پایان  به حدیثی از امام محمد باقر اشاره کرد وگفت: ایشان می فرمایند  تو را به پنج چيز سفارش مي کنم : اگر مورد ستم واقع شدي ستم مکن ، اگر به تو خيانت کردند خيانت مکن ، اگر تکذيبت کردند خشمگين مشو ، اگر مدحت کنند شاد مشو ، و اگر نکوهشت کنند ، بيتابي مکن.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.