حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2637×
جشن تکلیف ۶ هزار دانش‌آموز دختر در هرمزگان برگزار شد
۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
شناسه : 14568
بازدید 242
7
آیین جشن تکلیف ۶ هزار دختر هرمزگانی با حضور نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان و معلمان در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلغات اسلامیهرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، روز گذشته، دوم بهمن، در این آیین، جشن تکلیف را جشن عبادت و بندگی دانست و اظهار کرد: از شما دختران خوبم می‌خواهم که به این عهد و پیمان بندگی خود در عبادت کردن، نماز خواندن، روزه گرفتن، اطلاعت از خدا و والدین با خدایتان بسته‌اید، تا آخر پایبند باشید.

وی افزود:  هر موفقیتی برای ما باعث می‌شود که جشن بگیریم و شما امروز به یک موفقیت بزرگ رسیده‌اید و امروز خدا شما را پذیرفته و قبول کرده است که بیایید در محضر او بایستید و بندگی کنید. امروز خدا شما مکلفان به دین را به رسمیت شناخت و ارزش شما به این است که شما به درگاه خدا، بندگی و عبادت کنید و این موفقیت خودتان را جشن بگیرید.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: امیدوارم این جشن آغاز بندگی‌تان و حضور سبز شما دختران نوجوان بندرعباسی در این مکان مقدس برای آینده‌تان یادگار و خاطره باشد. آفرین به شما که در خانه خدا با خدا عهد و پیمان بندگی بسته‌اید و این جشن عبادت و بندگی به شما و خانواده‌هایتان مبارک باشد و ان‌شاءالله این روز برای همه‌تان ماندگار باشد.

جشن تکلیف، جشن بندگی خدا برای رسیدن به رستگاری است

معصومه نجفی پازوکی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز در این آیین ضمن توصیه به دختران تازه مکلف در راستای پایبند بودن به نماز، عبادات و حجاب و عفاف، عنوان کرد: امروز بسیار خوشحال و خرسندم که در جمع شما دختران هستم و این جشن تکلیف که جشن عبادت و بندگی خدا برای رسیدن به رستگاری بوده را به شما تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: اکنون که شما دختران از نظر عقلی به سنی رسیده‌اید که می‌توانید خوب و بد را از هم تشخیص دهید و باید پایبند به نماز و عبادات و اطلاعت خدا باشید. در جمع شما دخترانم به یاد مسجدالحرام افتادم که حاجیان با پوشش سفید خانه خدا را طواف می‌کنند و امیدوارم جشن بندگی و عبادت بر شما مبارک باشد.

دانش‌آموزان هرمزگانی؛ آینده‌سازان ایران اسلامی

محمد قویدل، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این آیین، دختران دانش‌آموز هرمزگانی را آینده‌سازان ایران اسلامی دانست و افزود: خیلی خوشحالم که مراسم جشن تکلیف در شهر بندرعباس را با حضور مسئولان استانی و کشوری و امام جمعه بندرعباس برگزار می‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: تاکنون در استان هرمزگان و شهر بندرعباس جشن تکلیفی با این تعداد گسترده ۶ هزار نفری نداشتیم که امروز برگزار شد و از این بابت خدا را شاکریم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.