حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2662×
هرمزگان میزبان طرح «خانه مادری»
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۵
شناسه : 13976
بازدید 110
10
در ایام فاطمیه انجام شد؛ طرحی به عنوان خانه مادری با هدف برگزاری روضه‌های خانگی به همت سازمان تبلیغات اسلامی در دهه فاطمیه در سراسر کشور برگزار شد که بانوان هرمزگان نیز همزمان با سایر استان ها، از این طرح استقبال کردند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، در ایام فاطمیه محفل‌های عزاداری مختلفی با روش‌ها و ابزارهای گوناگون از روضه‌های خانگی گرفته تا مجموعه‌ای از اقدامات و فرصت‌هایی که در ایجاد این تجمعات، فرصت‌ها و هم‌افزایی نقش دارند در این شهرستان برگزار می‌شود. طرح خانه مادری در واقع از چهاردیواری خانه‌ها تا مرزهای کشور و جامعه اسلامی کشیده می‌شود.

طرح خانه مادری برای محافل عزاداری ایام فاطمیه انتخاب شد تا هرکدام از حلقه‌ها و گروه‌های بانوان که می‌توانند در این زمینه با ایجاد محفل‌های مختلف جریان فاطمی را تحکیم و استحکام ببخشند در این طرح مشارکت داشته باشند.

به گفته معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور، مادر به عنوان ستون و مدیر درونی خانواده است از این رو مفهوم خانه مادری برای محافل عزاداری ایام فاطمیه انتخاب شد تا هر کدام از حلقه‌ها و گروه‌های بانوان که می‌توانند در این زمینه با ایجاد محفل‌های مختلف جریان فاطمی را تحکیم و استحکام ببخشند در این طرح مشارکت داشته باشند. لازم به ذکر است در این زمینه محتواهایی نیز تولید شده است.

وی همچنین معتقد است: جایگاه و مقام و منزلت زن و نقش اجتماعی که زن می‌تواند داشته باشد و باید ایفا کند خصوصاً بانوانی که باید از حالت مخاطب به حالت کنشگر در بیاید موضوع محوری این فرآیند در فاطمیه با اجرای طرح خانه مادری فراهم شده است.

بیش از یک هزار روضه خانگی در هرمزگان برگزار شد

معصومه هوشمند کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفتگو با روابط عمومی اظهار کرد: به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره در سرتا سر استان مراسماتی تحت عنوان بزرگداشت به یاد مادرم ، خانه مادری برگزار گردید . لازم به ذکر است که در عمده این مراسمات مادران و دختران استان هرمزگان اقدام به برگزاری مراسمات روضه خانگی ، هیئات فاطمی ویژه نوجوانان دختر ، نمایشگاه ، کودکان و یاد مادرمان فاطمه و … برگزار کردند .


وی افزود: از جمله فعالیتهای دیگر انجام شده توزیع غذای نذری و قربانی ، برپایی سفره های صلواتی و برپایی مراسماتی ویژه کودکان است.

کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح‌ کرد: همچنین حدیث کساء در منازل و روضه های خانگی و اردوی زیارتی فرهنگی ویژه بانوان در این ایام انجام شد.

هوشمند گفت: برگزاری مراسم توسط گروه دختران حاج قاسم ، همراهی و تشیع شهدای گمنام در جمع دختران حاج قاسم، برگزاری مسابقه با ارسال دلنوشته، صوت و کلیپ و عهد با مادرمان حضرت فاطمه زهرا (س) از جمله فعالیتهایی بود که در این ایام صورت پذیرفت.

زهرا زندانپور عضو ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح برنامه های دهه فاطمیه در شهرستان میناب پرداخت و گفت: اجرای طرح خانه مادر، برگزاری مراسم سخنرانی با هدف جهادتبیین، اجرای روضه و مداحی و همچنین توزیع نذورات از جمله آش نذری خانه مادری ، سفره نذری که به صورت خانگی در محلات انجام می‌شد از جمله این برنامه هاست.

وی در ادامه افزود: یکی از منازل که به عنوان «بیت الزهرا» نام گرفته بود هرشب برنامه دهه فاطمیه برگزار می‌شد و افراد علاقمند و آنانی که توان مالی چندانی نداشتند با «خانه مادری» سهیم شده و به اندازه وسع و توان خودشان با هئیت بیت الزهرا(س)، همکاری می‌کردند.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان شهرستان میناب ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های دهه فاطمیه در شهرستان میناب؛ برپایی ایستگاه‌های صلواتی و معرفتی فاطمی، برگزاری یادمان شهید غسالی، اجتماع بانوان فاطمی در روز شهادت که همه در مسجد سیدالشهداء با حضرت زهرا (س) عهد بستند، برپایی محفل انس با قرآن، قرائت حدیث کساء و شرح و تفسیر این حدیث توسط اساتید حوزه در خانه مادری و اجتماع بانوان فاطمی، برپایی موکب های معرفتی در خصوص شناخت حضرت زهرا (س) در شهر میناب توسط مبلغین، تهیه و توزیع بسته های معیشتی با همکاری گروه‌های جهادی است.

برگزاری 20 نوع فعالیت فرهنگی در راستای پویش سراسری خانه مادری

حجت الاسلام علی خلیفاوی سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه نیز در گفتگو با خبرنگار ما، حضرت فاطمه زهرا (س) را بهترین معرف جهاد تبیین برشمرد که تبیین درست شخصیت ایشان مسیر را برای جهاد تبیین هموار می‌کند و اظهار کرد: ایام فاطمیه بهترین زمان برای ظهور و بروز ظرفیت و عظمتی که خدای متعال به زن و امت اسلامی عطا کرده است.

وی برگزاری روضه‌های خانگی در سراسر شهرستان بندرلنگه، نذر خانه مادری، برگزاری چندین کارگاه توانمندسازی مبلغات، برگزاری پویش‌های فاطمی و اعزام مبلغات به ادارات و مساجد با محوریت جهاد تبیین و جایگاه مادری،دعوت از مادر شهید،اعزام بانوان به اردوهای آموزشی و تربیتی را به عنوان اقدامات عملیاتی تبلیغات اسلامی بندرلنگه در ایام فاطمیه ذکر کرد.

سرپرست تبلیغات اسلامی بندرلنگه برگزاری گعده‌های دخترانه با موضوع جایگاه و تبیین مقام مادر، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع جمعیت و فرزندآوری، برگزاری عهدنامه فاطمی و عهد با حضرت زهرا (س) در پایبندی به راه او در اندیشه و عمل را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سطح شهرستان در این ایام عنوان کرد که در مجموع به 20 نوع فعالیت فرهنگی می رسد.

وی گفت: یک اتفاق خوب که در این طرح رخ داد شناسایی ظرفیت‌های مغفول مانده بانوان و قشر عظیم بانوان که توانستیم با شناسایی این ظرفیت‌ها و به هم وصل کردن این ظرفیت‌ها ان‌شاءالله باعث حرکت عظیم در این شهرستان و جامعه باشیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.