حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2637×
لزوم بی‌توجهی به تبلیغات سوء دشمن در حوزه حجاب و عفاف
۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۲۵
شناسه : 14441
بازدید 57
3
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان: حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به هجمه دشمنان به فرهنگ عفاف و حجاب به‌ویژه در جریان اغتشاشات اخیر، گفت: برای کار فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف، نباید به تبلیغات سوء دشمنان توجه کرد.
ارسال توسط : نویسنده : رسولی
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در نشستی با کارشناسان فرهنگی از حجاب و عفاف به عنوان دو عامل سلامت جامعه یاد و اظهار کرد: پرداختن به مساله حجاب به عنوان یک ارزش و رویکردی موثر در مواجهه و مقابله با تهاجم فرهنگی می تواند آثار و پیامدهای مثبتی برای جامعه در پی داشته باشد.

وی با اشاره به ابعاد ایجابی و سلبی حجاب افزود: حجاب به معنای پوشش اسلامی، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است. بعد ایجابی آن، وجوب پوشاندن بدن و بعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی برای نامحرم است که برای تحقق حجاب اسلامی، باید این دو جنبه در کنار یکدیگر باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در راستای ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان از تمامی ظرفیت‌های دراختیار از قبیل هیئات مذهبی، مداحان، مبلغان و … برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بهره لازم را خواهد برد.

حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر اینکه بانوان فرهیخته استان هرمزگان نیز می‌بایست به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بیش از پیش تلاش کند، بیان داشت: فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب باید بومی‌سازی شود.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب امری فطری است و در قالب دستورالعمل جوابگو نیست، ابراز داشت: شکل‌گیری شالوده شخصیت زنان باید بر اساس مبانی اخلاقی باشد، همچنین می بایست در جهت تقویت بانوان جامعه کوشید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه حجاب باید به صورت قانون درآید و نهادی خاص، مسوول نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در کشور باشد، گفت: مبلغات نیز باید پاسخگوی سؤالات جوانان در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب باشند.

وی با اشاره به هجمه دشمنان به فرهنگ عفاف و حجاب به‌ویژه در جریان اغتشاشات اخیر، گفت: برای کار فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف، نباید به تبلیغات سوء دشمنان توجه کرد.

حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به اینکه بی‌حجابی ریشه‌های فرهنگی دارد، افزود: اقدامات حوزه حجاب و عفاف نباید صرفاً به تذکر یا برخورد با افراد بی‌حجاب محدود شود، بلکه لازم است همه بخش‌ها به‌ویژه دستگاه‌های فرهنگی و بخش تعلیم و تربیت، فرهنگ‌سازی در این زمینه را جدی بگیرند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.